Táto doba so sebou prináša isté úskalia (veľký individualizmus a egoizmus) a tak vnímame potrebu oveľa viac podporovať rozvoj človeka vnímavého, empatického, spravodlivého, zodpovedného i ochotného niesť následky svojho konania, aby mal svoj jasný názor, vedel ho vyjadriť, slušne sa správal a mal sociálne cítenie.
Výchova v cnostiach znamená vytvárať u človeka sériu postojov a správaní, ktoré mu umožnia konať za seba samého a adekvátne reagovať na sociálne výzvy. Takáto výchova mu má poskytnúť istotu a autonómiu pri prispôsobovaní sa prostrediu a kritické zmýšľanie, ktoré mu pomôže pri rozvíjaní jeho slobody.
Každé dva mesiace sa nesú v zmysle jednej z cností
V rôznych obdobiach pobytu žiaka v škole, ale aj doma, stimulujeme jeho správanie tak, aby sa rozvíjali cnosti:
Školský rok 2024/2025 sa budeme venovať týmto cnostiam:
- September – Október / Poriadok
- November – December / Rešpekt a Úcta
- Január – Február / Pracovitosť
- Marec – Apríl / Zodpovednosť
- Máj – Jún / Spolupráca a Priateľstvo
Preto v tejto oblasti kladieme veľký dôraz na úzku spoluprácu s rodinou.
Výchova k cnostiam nie je nekoncepčné moralizovanie ani napomínanie
Používame prepracovaný systém, ktorému sa venujeme osobitne, ale objavuje sa vo výučbe aj ostatných predmetov a je súčasťou tútoringu žiaka. Jednotlivé čnosti nevnímame oddelene, podporovaním jednej z nich rastú všetky ostatné; napriek tomu sú deťom predkladané jednotlivo a postupne kvôli lepšej prehľadnosti.
Každý mesiac sa zameriavame na jednu z nich a jednotlivé prejavy cností pridávame k už naučeným schémam správania.